Polityka prywatnoลci
WYPEลNIJ FORMULARZ LUB ZADZWOล
TEL.607-988-776
( Oczekujฤ c na wiadomoลฤ ode mnie sprawdลบ teลผ foldery SPAM i Oferty )
Czas pฤdzi coraz szybciej, a te lata juลผ nigdy nie wrรณcฤ .
Nie powiesz: cofnฤ czas i zacznฤ wszystko od poczฤ tku.
Nie da siฤ.
Zapisz dziecko na zajฤcia teraz i wykorzystaj fakt, ลผe zdolnoลci muzyczne rozwijajฤ siฤ tylko do 9-go roku ลผycia.
Zrรณb coล z tym.
To jest najlepszy moment na dziaลanie.
Wลaลnie teraz.
To co dasz dziecku dzisiaj, bฤdzie fundamentem jego osiฤ gniฤฤ w wieku dorosลym.
A im mลodsze dziecko, tym szybciej siฤ uczy.
Do zobaczenia
Dziecko zapozna siฤ z instrumentami muzycznymi i ich brzmieniem.
Gitara, akordeon, ukulele, keyboard, bฤben djembe, bum bum rurki.
Bawimy siฤ muzykฤ stosujฤ c chustฤ animacyjnฤ , kolorowe piลeczki, tunel animacyjny, szarfy, woreczki, kolorowe kostki itp.
Ruszamy siฤ do rytmu muzyki.
To wลaลnie przez ruch ksztaลci siฤ orientacjฤ, pamiฤฤ i puls muzyczny.
Mowฤ ograniczamy do minimum
Wykonujemy ลpiewanki i rytmiczanki, budujฤ c
w ten sposรณb sลownik muzyczny w gลowie dziecka.
Sลownik ten jest fundamentem improwizacji
i twรณrczoลci.
ลpiewamy uลผywajฤ c sylab przyjaznych dziecku: bam,pam, jam..., i przez to dziecko moลผe w peลni zanurzyฤ siฤ w muzyce.
"Na poczฤ tku zaczฤliลmy chodziฤ na zajฤcia, poniewaลผ chciaลam zaraziฤ syna pasjฤ do muzyki. Od maลego ลpiewaลam mu prawie non stop i zauwaลผaลam jego zainteresowanie muzykฤ i instrumentami. Mimo ลผe na poczฤ tku podczas zajฤฤ tylko lub aลผ obserwowaล to juลผ po kilku zajฤciach zauwaลผyลam, ลผe w domu naลladuje i powtarza usลyszane "piosenki i wierszyki". Widaฤ, ลผe syn jest nimi ลผywo zainteresowany, rozwija siฤ muzycznie. W domu czฤsto bawi siฤ w "zajฤcia", przydziela nam role (oczywiลcie on jest Panem Wojtkiem). Myลlฤ, ลผe zajฤcia nie tylko rozwinฤลy go muzycznie, ale rรณwnieลผ zyskaล odwagฤ i pewnoลฤ siebie. Osobiลcie jestem bardzo zadowolona z organizacji zajฤฤ, podejลcia do dzieci oraz rodzicรณw (nie wiem co jest trudniejsze). Moim zdaniem zajฤcia gordonowskie lepiej sprawdzajฤ siฤ i rozwijajฤ , niลผ zwykลe zajฤcia muzyczne, na ktรณrych dzieci uczฤ siฤ spiewaฤ piosenki i taลczyฤ." Karolina
"My na zajฤcia gordonowskie chodzimy bo lubimy a tak powaลผnie to zaleลผy nam na ksztaลtowaniu sลuchu muzycznego dzieci niezaleลผnie od tego czy w przyszลoลci bฤdฤ muzykowaฤ czy nie. Tu jest wszystko co trzeba. Wszystko w odpowiedniej proporcji. Ja osobiลcie
odpoczywam, wyลฤ czam siฤ. Dla mnie to relaksacja, a dla dzieci teลผ nauka. Nauka ktรณra wchodzi do gลowy sama bez przymusu ฤwiczeล czy powtarzania."
Ania
"Chodzimy na Gordonki, bo... - dajฤ nam wiele radoลci nie tylko na zajฤciach, ale u nas w domu - sฤ podstawฤ do naszego rodzinnego domowego muzykowania na wszystkim co mamy pod rฤkฤ a takลผe swoim ciaลem, - spowodowaลy ลผe Franek chyba zaczyna taลczyฤ caลym sobฤ , - czekamy na nie co tydzieล, - sฤ odskocznia od codziennoลci, - widzฤ jak rozwijajฤ i otwierajฤ inne dzieci, - wspierajฤ mojego syna i uczฤ mnie nazw instrumentรณw muzycznych Dziฤkujemy;)"
Ewelina
Na co jeszcze czekasz ?
Zapisz dziecko juลผ dziล i wypeลnij formularz.
Przyjdลบ z dzieckiem na zajฤcia prรณbne i zobacz i posลuchaj, jak one wyglฤ dajฤ .
I sama siฤ przekonaj.
A jeลผeli zostaniesz na dลuลผej dostaniesz:
- zajฤcia w maลych grupach ( kaลผde dziecko jest zauwaลผone)
- dostฤp do tajnej grupy na Facebooku
- dostฤp do unikalnych, autorskich ลpiewanek i rytmiczanek, ktรณre rozwijajฤ talent dziecka
- dostฤp do nowatorskich materiaลรณw edukacyjnych dotyczฤ cych rozwoju muzycznego dziecka
- indywidualne konsultacje ze mnฤ w razie potrzeby omรณwienia postฤpรณw dziecka
- kontakt z grupฤ rรณwieลnikรณw
CO Z TEGO MASZ ?
Twoje dziecko rozwinie sลuch muzyczny.
A co mu to daje?
Bฤdzie potrafiลo ลadnie ลpiewaฤ,
bฤdzie przygotowane do gry na instrumencie i to nie tylko z nut, ale teลผ ze sลuchu.
Czy wiesz, ลผe jest duลผo zawodowych muzykรณw, ktรณrzy nie potrafiฤ graฤ ze sลuchu?
Twoje dziecko otrzyma podstawy, ktรณre mu tฤ umiejฤtnoลฤ umoลผliwiฤ .
A moลผe i podziw innych, ktรณrzy by teลผ tak chcieli.
MOJA HISTORIA
Z teoriฤ E. Gordona zapoznaลem siฤ kilkanaลcie lat temu. Mรณj kolega Jarek daล mi do przeczytania ksiฤ ลผkฤ
โ Umuzykalnianie niemowlฤ t i maลych dzieciโ.
Ksiฤ ลผka od razu mnie zafascynowaลa i po zrobieniu notatek pobiegลem do czytelni znaleลบฤ inne pozycje Gordona, ale nie byลo ich wtedy za duลผo.
A internet dopiero raczkowaล.
Wtedy nie miaลem jeszcze dzieci, ale moja siostrzenica Asia miaลa, wiฤc jej mรณwiฤ:
โ Wiesz, co Asia? Mam takฤ ksiฤ ลผkฤ o umuzykalnianiu niemowlฤ t i maลych dzieci. Moลผe Ciฤ zainteresuje?โ
Asia ksiฤ ลผkฤ wziฤลa, przeczytaลa i mi mรณwi:
โ Ksiฤ ลผka na pewno fajna, ale ja z tego niewiele rozumiem, a o zastosowaniu jej w praktyce to juลผ nie ma mowy.โ
Tego nie przewidziaลem.
Myลlaลem, ลผe kaลผdy, kto przeczyta tฤ ksiฤ ลผkฤ bฤdzie mรณgล wiedzฤ w niej zawartฤ wykorzystaฤ w praktyce.
Zostawiลem wiฤc teoriฤ Gordona na boku, ale po kilku latach na ลwiat przyszลa moja pierwsza cรณrka.
Pomyลlaลem, ลผe jest to znakomita okazja, ลผeby wykorzystaฤ teoriฤ w praktyce.
No i ลpiewaลem jej w kรณลko dwie ลpiewanki i kilka rytmiczanek.
Oprรณcz tego zawsze w tle przez kilka lat sฤ czyลa siฤ rรณลผnego rodzaju muzyka instrumentalna.
I po dobrych kilku latach, po namowach ลผony, pojechaลem na kurs gordonowski i szczฤka mi opadลa.
Dlaczego nie pojechaลem tam wczeลniej?
Tam to dopiero byลa wiedza.
Dowiedziaลem siฤ miฤdzy innymi, ลผe ลpiewanki majฤ byฤ zrรณลผnicowane pod wzglฤdem skal, a rytmiczanki pod wzglฤdem metrum. I dwie nie wystarczฤ , musi byฤ ich zdecydowanie wiฤcej.
No i ลผe trzeba caลy czas byฤ w ruchu.
A po co?
Po to, ลผeby jak najpeลniej osลuchaฤ dziecko z rรณลผnorodnฤ muzykฤ , rozwinฤ ฤ koordynacjฤ ruchowฤ , a przez to rozwinฤ ฤ jego talent muzyczny.
Po ukoลczeniu kursu, peลen nowej wiedzy zaลoลผyลem w 2017 roku Akademiฤ Maลego Muzyka Smart Kids, w ktรณrej pokazujฤ rodzicom, jak najefektywniej rozwinฤ ฤ talenty muzyczne ich dzieci.
Ja, jako rodzic szukaลem dla swoich dzieci zajฤฤ rozwijajฤ cych, a jednoczeลnie nie krฤpujฤ cych indywidualnoลci dziecka.
Kiedy urodziลy siฤ moje cรณrki chciaลem, ลผeby w przyszลoลci byลy mฤ dre, szybko siฤ uczyลy i mogลy sobie radziฤ w ลผyciu.
I zgadujฤ, ลผe Ty prawdopodobnie teลผ tak myลlisz.
Dlatego teลผ wspรณlnie z ลผonฤ zdecydowaliลmy, ลผe bฤdziemy โoswajaฤโ nasze dzieci z rรณลผnymi formami zabaw i aktywnoลci.
I oprรณcz godzin spฤdzonych na placach zabaw, huลtawkach i zjeลผdลผalniach postanowiliลmy skorzystaฤ z rรณลผnego rodzaju zajฤฤ dla dzieci.
Angielski, muzyka, basen, piลka noลผna, chiลski itp.
Przesiedziaลem na zajฤciach ze swoimi dzieฤmi kilka ลadnych lat.
Zajฤcia miaลy rozwijaฤ dzieci w ich wลasnym tempie.
Bez rywalizacji i konkurencji.
Zapisaliลmy dzieci na basen nie z myลlฤ o tym, ลผe bฤdฤ olimpijczykami, ale ลผeby oswoiลy siฤ z wodฤ .
ลปeby w razie potrzeby umiaลy dopลynฤ ฤ do brzegu o wลasnych siลach.
I zakลadajฤ c Smart Kids miaลem juลผ naprawdฤ duลผy bagaลผ doลwiadczeล jako rodzica woลผฤ cego dzieci na zajฤcia.
Smart Kids zakลadaลem z myลlฤ o wลasnych dzieciach, poniewaลผ do tej pory uwaลผam, ลผe teoria E. Gordona to najlepszy sposรณb rozwijania zdolnoลci muzycznych maลego dziecka.
Szybko okazaลo siฤ, ลผe oprรณcz walorรณw muzycznych teorii, pojawiลy siฤ nowe.
Dzieci zaczynaลy szybciej mรณwiฤ, potrafiลy dลuลผej siฤ skoncentrowaฤ na jednej rzeczy.
Kim jestem?
Nazywam siฤ Wojciech Mickiewicz i zajmujฤ siฤ muzykฤ od dziecka.
Ukoลczyลem wszystkie szkoลy muzyczne: pierwszego stopnia, drugiego stopnia, studia muzyczne.
Jestem zaลoลผycielem Akademii Maลego Muzyka Smart Kids, ktรณrฤ prowadzฤ od 2017 roku.
Mojฤ misjฤ jest rozwijanie talentรณw muzycznych dzieci.
Wierzฤ, ลผe wspรณlnie zmienimy edukacjฤ muzycznฤ i podejลcie do muzyki.
Specjalizujฤ siฤ w kierowaniu edukacjฤ muzycznฤ
niemowlฤ t i maลych dzieci.
Doลwiadczenie zbieraลem miฤdzy innymi podczas
wieloletniej pracy w ลผลobkach, przedszkolach i szkoลach.
W sumie kilka tysiฤcy godzin praktyki zebranej podczas
ponad 20 lat pracy, takลผe za granicฤ .
Dziaลa to tak:
Przychodzisz z dzieckiem na zajฤcia prรณbne
(koszt 30 zล za 30 minut)
I jeลผeli stwierdzisz, ลผe to jest dobre dla Twojego dziecka wykupujesz karnet na 12 zajฤฤ, ktรณry kosztuje 360 zล)
Jeลผeli stwierdzisz, ลผe to jednak nie jest to, poลผyczymy sobie wszystkiego dobrego i siฤ poลผegnamy.
Nie ma ลผadnego ryzyka.
Jeลผeli lubisz codziennฤ rywalizacjฤ, jeลผeli wymagasz od dziecka, ลผeby zachowywaลo siฤ w sposรณb, jaki oczekujฤ od niego doroลli, podskakiwaลo na zawoลanie, ลpiewaลo na zawoลanie, taลczyลo na zawoลanie.
Jeลผeli oczekujesz natychmiastowych sukcesรณw, uczenia siฤ piosenek
(na kaลผdych zajฤciach nowej, kosztem rozwijania sลuchu muzycznego), uลผywania ciฤ gle to innych gadลผetรณw i instrumentรณw.
Jeลผeli uwaลผasz, ลผe trzeba zapisaฤ dziecko na jakiekolwiek zajฤcia, bo na innych juลผ nie byลo miejsca.
Jeลผeli miarฤ wartoลci zajฤฤ jest dla Ciebie wielkoลฤ sali, czy ozdoby na ลcianach.
Jeลผeli jesteล muzykiem i znasz metody rozwijajฤ ce zdolnoลci muzyczne dziecka,
to teลผ nie ma potrzeby, ลผebyล przychodziลa.
Chyba, ลผe bardzo tego pragniesz.
DLA KOGO TE ZAJฤCIA NIE Sฤ
Zajฤcia gordonowskie sฤ dla tych, ktรณrzy wiedzฤ , ลผe wczesna edukacja muzyczna jest
kluczowa w rozwoju dziecka.
Dla tych, ktรณrzy majฤ ลwiadomoลฤ, ลผe nadszedล
czas na zmiany w edukacji.
Zmiany wystฤpujฤ prawie w kaลผdej dziedzinie,
ale podawczy system edukacji
pozostaje bez zmian.
Obecnie ksztaลtujฤ siฤ 2 modele edukacji w Polsce.
Pierwszy, dyrektywny, znany od lat, kiedy to nauczyciel mรณwi, a uczeล ma sลuchaฤ, bo jak nie to dostanie zลฤ ocenฤ.
Taki, w ktรณrym wszyscy muszฤ robiฤ to samo w tym samym czasie , a najwaลผniejszy jest program nauczania i papierologia.
Co z tego, ลผe kaลผdy rozwija siฤ we wลasny tempie?
Dziecko nie jest waลผne. Waลผny jest system.
Niektรณre dzieci sobie nie radzฤ nie dlatego, ลผe sฤ niezdolne.
Nie radzฤ , poniewaลผ jest za szybko, czฤsto nieprzyjemnie (odpytywanie przy tablicy, sprawdzanie), codzienne uczucie strachu.
Lฤk przed niepowodzeniem, wyลmianiem przez rรณwieลnikรณw, a czasem nawet przez nauczyciela.
Drugi model edukacji, niedyrektywny, podฤ ลผa za dzieckiem i jego potrzebami.
Nie wygrywamy, nie przegrywamy, ale gramy i siฤ rozwijamy.
Szukamy pasji.
Uczymy siฤ wspรณลpracy.
Dbam o to, ลผeby to, co wspรณlnie robimy ma sens.
A jak wyjdzie z tego jakiล mistrz, to wspรณlnie bฤdziemy siฤ cieszyฤ.
Ale zanim przyjdziesz do mnie z dzieckiem na zajฤcia, napiszฤ Ci jeszcze dla kogo one nie sฤ .
DLA KOGO Sฤ TE ZAJฤCIA
To nie sฤ zwykลe zajฤcia.
To nawet nie sฤ zajฤcia, a raczej zanurzanie dziecka w muzyce, rรณลผnorodnych skalach i zrรณลผnicowanym metrum.
Do pewnego wieku dziecko robi, co chce, nie jest do niczego zmuszane.
A przy tym nie ma pojฤcia, ลผe siฤ uczy.
Bฤ dลบ cicho i wykonuj polecenia โ to nie tutaj.
Ja przychodzฤ do Ciebie z konkretem-
z zajฤciami gordonowskimi.
Edwin E. Gordon przez okoลo 50 lat badaล dzieci w kierunku skutecznoลci uczenia siฤ muzyki i stworzyล proces rozwijania talentu muzycznego dziecka, ktรณry dziaลa.
Odkryล, ลผe muzyki moลผna siฤ uczyฤ tak, jak mowy. Bez stresu i wyrzeczeล.
Przyjdลบ do mnie, a pokaลผฤ Ci, co robiฤ, ลผeby talent Twojego dziecka wystrzeliล, jak szalony.
Znalezienie skutecznych i przyjaznych dziecku zajฤฤ to nie lada wyzwanie.
Kaลผdy moลผe napisaฤ:
โ Muzyka rozwija mรณzg, zwiฤksza iloลฤ synaps โฆ Przyjdลบ do nas.โ
Ale co dokลadnie rozwija?
Czy kaลผda muzyka rozwija w jednakowym stopniu?
Rzeczywistoลฤ jest jednak taka, ลผe dzieci nie majฤ jak rozwijaฤ swoich talentรณw muzycznych.
Opiekunki w ลผลobkach i nauczycielki w przedszkolach czฤsto nie sฤ przygotowane do dziaลaล muzycznych z dzieฤmi.
Wedลug moich doลwiadczeล wiฤkszoลฤ z nich nie potrafi graฤ na ลผadnym instrumencie, a czฤลฤ nie potrafi czysto ลpiewaฤ.
Jedyne co pozostaje to materiaลy ze szkoleล lub nagrania z youtube, ktรณre teลผ trzeba umieฤ wybraฤ, ลผeby nie szkodziลy dziecku.
Po takim โmuzycznym szkoleniuโ ลผลobkowo-przedszkolnym dziecko idzie do szkoลy i sytuacja siฤ powtarza.
Prawie wszystkie nauczycielki klas 1-3, ktรณre spotkaลem zajmuje dzieci plastykฤ , a muzyka schodzi na drugi plan.
Znasz bajkฤ o trzech ลwinkach?
Jedna ลwinka zbudowaลa dom ze sลomy, druga z desek, a trzecia z cegieล.
Gdy przyszedล zลy wilk, z ลatwoลciฤ zdmuchnฤ ล 2 pierwsze domy, ale ten z cegieล pozostaล nienaruszony.
Dobre fundamenty to podstawa, rรณwnieลผ jeลli chodzi o rozwijanie talentu muzycznego dziecka.
Zdolnoลci muzyczne dziecka rozwijajฤ siฤ do 9-go roku ลผycia.
Po tym okresie, to czego siฤ dziecko nauczyลo staje siฤ bazฤ jego przyszลych muzycznych dokonaล.
Czytasz te sลowa, poniewaลผ jesteล mamฤ lub tatฤ maลego dziecka i na pewno chcesz, ลผeby siฤ dobrze rozwijaลo i szybko siฤ uczyลo.
Jeลผeli tak, to przeczytaj ten tekst uwaลผnie do koลca, bo โฆ.
Dobra wiadomoลฤ jest taka, ลผe im mniejsze dziecko, tym bardziej chลonie, niczym gฤ bka, wszystko co siฤ dzieje dookoลa.
Gorsza wiadomoลฤ jest taka, ลผe chลonie wszystko, co mu damy:
i to, co dobre i to, co szkodliwe.